Endura

24. srpna 2006 v 13:15 | Ročnik_narozeni_88 |  Auto-Moto
Yamaha TT-R

Dozvíte se tu vše kolem TT600, něco málo i o XT600. Něco z historie: První TT 600 vyjelo z fabriky před 22 roky a do roku 2004 se vyrábělo téměř se stejným motorem. Výdrž: Jedno XTčko z roku 1983 mělo najeto 100 000 bez jakékoliv GO!

TT600R je motocykl, který byl vyvinut pro jezdce, jež se nespokojí s běžným soft-endurem, ale závodní speciál není také tím správným řešením. TT600R balancuje na pomyslné hranici mezi ostrým "závoďákem" a běžným cestovním endurem. Na tomto motocyklu nenajdete nic zbytečného, nic navíc. Marně byste hledali třeba startér, akumulátor nebo otáčkoměr. Vše je podřízeno jednoduché filosofii, co není, nemůže se poškodit.Tuhý rám odvozený od motokrosových speciálů, zadní plně nastavitelné pérování Ohlins, přední seřiditelná vidlice Paioli o průměru nosníku 46mm, kotoučové brzdy Brembo, to jsou prvky, které stroji propůjčují brilantní jízdní vlastnosti. Srdce motocyklu tvoří upravený vzduchem chlazený jednoválcový čtyřtakt, který nezapírá svou příbuznost s motorem XT600, ale je o poznání živější. Úzké sedlo a plastová nádrž dovolují snadný pohyb při průjezdu terénem. Blatníky jsou vyrobeny z pružného materiálu odolávajícímu pádům.
Pro TT600R platí: V jednoduchosti je krása.

Technické údaje
Motor čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec Objem 595.0 ccm
Vrtání x zdvih 95 x 84 mm Max. výkon 43 k @ 6 500 min-1
Max. točivý moment 50 Nm @ 5 000 min-1 Mazání se suchou skříní
Startér mechanický, nožní (kick) Objem paliv. nádrže 10 L
Převodovka 5 rychlostní Délka/šířka/výška 2 225 / 845 / 1 225 mm
Vlastní hmotnost 131 kg Výška sedadla 945 mm
Brzdy - přední jednoduchá kotoučová 267 mm Brzdy - zadní jednoduchá kotoučová 220 mm

Co spolujezdec?
Někdo by řekl, nesmysl na TTku s někým jezdit, vždyť je to "kroska".. Naopak.. NA TTku se vám se spolujezdcem jede mnohem pohodlnějc než na silnici, supersportu apod.. To platí snad pro všechny endura, to pohodlí tam je. Sedlo u TTka nědělá problémy ani po 300km - se spolujezdcem.

Co spotřeba?
Při jízdě ve dvou a při velmi svižné jízdě - prostě "pořád" plnej, si veme TTko 6 L Naturalu. Ale to je extrém. Průměrná spotřeba se spolujezdcem je kolem 5.3L. Sólo se dá jezdit v klidu kolem 4.2 - 4.5L, i když budete TT trápit nadoraz, nad 5.5L se nedostanete.To platí ale jen pro provoz na silnici, v těžkým terénu je situace jiná.... ale nebuede to o moc velký rozdíl. Mě se podařilo dostat se na 3.9L na 100km/h, byl to jen pokus, při normální jízdě, rychlost byla max. 90km/h. U TTka je celkem jedno jestli pojedete 100km/h nebo 130km/h, spotřeba se drasticky nezvedne


Yamaha XT 600 E
Oproti předchozím modelům došlo ke změně mj. u olejového čerpadla, bylo zlepšeno mazání 5kového soukolí a přibyl druhý pístek v předním brzdiči. Zároveň žel zmizel sklopný pedál zadní brzdy, který tak byl odolnější pádu. Ještě musím poznamenat, že motor XT táhne relativně již pěkně odspoda a bez klepání narozdíl od ostatních jednoválcových endur, kde klepání v nízkých otáčkách do 3000 ot./min bývá spíše zvykem. Přesto je z hlediska životnosti lepší při nižších otáčkách motor moc nezatěžovat a nesnažit se plně akcelerovat. To platí i všeobecně pro jízdu se studeným motorem: nevytáčet a nevyžadovat plný výkon, dokud se olej nazahřeje na provozní teplotu - alespoň 7km. Jinak je XT typická mašina ke každodennímu použití, dobrá je i do města a pro výbornou ovladatelnost a nízkou hmotnost i pro začátečníky. Nutno však mít na paměti specifickou brutálnost jednobuchu, zvláště třeba při podřazení v zatáčce či na písku. Vibrace jsou v mezích, trochu prasárna je však výfuk, který je součástí zadní části rámu a v případě instalace laďáku je vhodné použít dodatečnou výztuhu. Výhodou je jednoduchá konstrukce a z toho vyplývající relativně laciný provoz (jak se říká, kde nic není, nemá se co pokazit...). Nevýhodou mírně vyšší cena v porovnání se srovnatelnou konkurencí (zvláště E startér).

Technické údaje
Objem 595 ccm Zapalování E starter: TCI kick: CDI
Max. výkon 33/45 Kw Výška sedla 855 mm
Motor čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec Zrychlení z 0-100 km/hod 6,1 s
Vrtání a zdvih
95 x 84 mm Brzdy vpředu jednokotoučová, dvoupístková
Max. rychlost: [km/h] 155 Brzdy vzadu jednokotoučová, jednopístková
Pohotovostní hmotnost: 168 kg Spotřeba paliva: [l/100 km] 5,2
Objem palivové nádrže 13 L Počet převodových stupňů 5

Vzduchový filtr je papírový (občas pomůže opatrné vyfoukání, ale zvětšují se póry) buď original nebo MAIWA. Cena originálu je nyní pouhých 425 Kč. Filtry EMGO údajně nevykazují dobré parametry. Po výměně se pravděpodobně sníží i spotřeba. Přístup po sundání pravého plastu a odšroubování boční stěny airboxu. Papírový filtr není vhodné prát, zalepuje se.

Svíčka: pokud to studené špatně chytá (po zimním stání ve studené garáži ale běžný stav), chce to novou svíčku NGK DPR8EA9 (interval výměn je asi do 12 000 km, doporučená kontrola a očistění po 6000km). V manuálu je uvedena i svíčka DPR9EA9 - pravděpodobně použít, pokud je použitá svíčka příliš bílá. Před vyjmutím svíčky (pouze při studeném motoru, jinak hrozí stržení závitu!) je na místě řádné očistění a vyfoukání nečistot vysavačem v prostoru svíčky tak, aby to svinstvo nepadalo do válce.
Článek pro vás připravil Ročnik_narozeni_88, © 2006
Uloupeno ze stránek: http://www.webpark.cz/xt600 a http://tt600r.wz.cz

Příště si řekneme něco o mém miláčkovi Suzuki DR 600
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 WotanWarrior WotanWarrior | 24. srpna 2006 v 14:43 | Reagovat

V aknetě chybí ještě Chopery. Těm by patřil můj hlas.

2 rocnik_narozeni_88 rocnik_narozeni_88 | 24. srpna 2006 v 21:13 | Reagovat

taková poznámečka. do endura bych zařadil i motárdy :p

Su rád že fichtl má svou vlastní kategorii :D

3 Totenmond Totenmond | 27. srpna 2006 v 6:16 | Reagovat

Já na mašině nikdy nejel,tak nevím

4 Leif Leif | 27. srpna 2006 v 15:28 | Reagovat

Totenmondíku, není nad to když jedeš na pořádným vehyclu a máš ve vlasech vítr!

5 Gudrun Gudrun | 28. srpna 2006 v 11:47 | Reagovat

Jj, není na řev pořádný mašiny a vůně spálené gumy!

6 rocnik_narozeni_88 rocnik_narozeni_88 | 28. srpna 2006 v 20:15 | Reagovat

Ja mam rad spíš vůni a chut prachu když spadnu na motorce někde v polu

7 Leif Leif | E-mail | 29. srpna 2006 v 22:45 | Reagovat

No když spadneš v poli tak do ještě de, pole je měký, ale když spadneš někde na dráze!!! A ještě když je země vysušená!

8 Mozkocuc-CZ Mozkocuc-CZ | 30. srpna 2006 v 23:20 | Reagovat

Gebun: řev pořádný mašiny a smrad spálený gumy, jsem si kolikrát užil v posteli :-D

9 Mozkocuc-CZ Mozkocuc-CZ | 31. srpna 2006 v 21:04 | Reagovat

omyl to mělo být gudrun, sory gebune

10 Leif Leif | E-mail | 31. srpna 2006 v 21:05 | Reagovat

Mozkocuci, nepleť se Gebuna s Gudrun!

11 Gudrun Gudrun | 5. září 2006 v 19:54 | Reagovat

Mno, naše nicky vypadaj stejně!!

12 Leif Leif | E-mail | 6. září 2006 v 21:13 | Reagovat

Gudrun, vem si Mozkocuce a můžeš se psát, pí Mozkocucová!!

13 Mozkocuc-CZ Mozkocuc-CZ | 7. září 2006 v 20:56 | Reagovat

Och, leife a šel by jsi nám za svědka?

14 Leif Leif | E-mail | 8. září 2006 v 9:27 | Reagovat

Dobře, je řekněte kdy a kde bude svadba!!!

15 Brežnev Brežnev | 23. listopadu 2006 v 13:27 | Reagovat

Ano Mozkocuc a Totenmond jsou první vlaštovky homosexuality u vás, oni jsou nejspíše nejuvědomělejší, soudruzi zasejte mezi své soukmenovce rozkol!!!! Sláva Soudruhu Leninovi!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.